۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۸

فرماندار سیریک تاکید کرد:

لزوم آموزش مستمر به نانوایی‌ها/ تحول در توزیع آرد به نانوایی‌ها

لزوم آموزش مستمر به نانوایی‌ها/ تحول در توزیع آرد به نانوایی‌ها

سیریک – فرماندار سیریک بر آموزش نانوایان این شهرستان تاکید کرد و گفت: برای اینکه نان با کیفیت پخته شود و به دست مردم برسد خبازان موظف به گذراندن دوره آموزشی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید الله مبارکی صبح شنبه در جلسه شورای آرد و نان شهرستان سیریک با بیان اینکه نان قوت اصلی مردم است پس از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: اعضای شورای آرد و نان به دنبال بررسی و راهکاری هایی برای افزایش کیفیت نان در شهرستان باشند.

فرماندار با تاکید بر افزایش کیفیت نان و بالا بردن مرغوبیت نان در شهرستان یادآور شد: شورای آرد و نان شهرستان به دنبال حمایت قانونی از نانوایی ها و به طور متقابل صیانت از حقوق شهروندان باشد.

وی در جهت بالا بردن کیفیت نان خواستار ورود و توزیع آرد با کیفیت به شهرستان شد و به دستگاهای متولی و نهادهای زیربط تاکید کرد: از اقداماتی که می تواند به بهبود کیفیت پخت نان کمک کند آرد مرغوب است که باید آرد با کیفیت به دست نانوائیان برسد.

وی به دیگر اقداماتی که منجر به بالا رفتن کیفیت نان خواهد شد اشاره ای کرد و افزود: دادن تسهیلات به واحدهای نانوایی در جهت نوسازی واحدهای نانوایی از اقداماتی که به کیفیت نان می تواند کمک کند

نانوایی ها با رعایت تمام موارد استاندار بدنبال ارتقاء کیفیت نان باشند

در ادامه حسین احمدی رویس اداره صنعت، معدن و تجارت سیریک به تعداد واحدهای صنفی نانوایی در شهرستان اشاره ای کرد و گفت: تعداد ۳۸ واحد صنفی نانوایی در شهرستان فعالیت می کنند که نان جمعیت ۴۳ هزار نفری شهرستان را تامین می کنند.

احمدی با بیان اینکه نان قوت اصلی مردم است و به طور مستقیم با سلامت مردم سرو کار دارد پس بر لزوم نظارت مستمر نانوایان تاکید کرد و افزود: همه نانوایی ها ملزم به رعایت تمام موارد استاندارد در یک واحد نانوایی هستند تا بتوانند نان با کیفیت و مرغوب بدست مردم برسانند.

احمدی ابرازداشت: در ماههای گذشته اختلالاتی در توزیع آرد که از سوی شرکت غله انجام می گرفت ایجاد شد که باعث نارضایتی نانوایی ها در این شهرستان شد.

وی با بیان اینکه وظیفه دستگاهای متولی امر این است که هم نان مطلوب تولید و از طرفی بر کیفیت آن نظارت داشته باشند تصریح کرد: سهمیه آرد به ازای هر نفر ۶.۵ کیلو گرم است که در بحث توزیع آرد نظارت ویژه ای شود.

احمدی آموزش واحدهای نانوایی و بروز رسانی دستگاهای تولید نان تنها راه حل ارتقاء کیفیت نان خواند و افزود : آموزش نقش مهمی در تولید نان با کیفیت مطلوب دارد و در کنار آن دستگاهای تولید نان باید به روز شود.

توضیح آرد نانوایی ها به اتحادیه ها محول گردد

حسن کوهی زاده ریئس اتحادیه نانوایان گفت : آموزش نانوایی ها می تواند از بروز تخلف در این صنف جلوگیری کند و از سوی نانی با کیفت مطلوب بدست مشتری رسانده شود.

کوهی زاده با تاکید بر اینکه توضیح آرد به اتحادیه محول گردد گفت : در ماهای گذشته مشکلاتی در توزیع آرد پیش آمد و شرکتی که متولی این کار بود به تعهدات خود به خوبی عمل نکرده و همین هم باعث شد آرد بدست نانوایی ها دیر برسد.

وی با بیان اینکه نان با کیفیت مطلوب از خواسته های مردم است تصریح کرد : برای بالا بردن کیفیت نان نیاز به روز کردن دستگاهای تولید نان است که می طلبد جهت بروز کردن این دستگاها تسهیلاتی به نانوایی ها در نظر گرفته شود

کد خبر 2991389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha